вівторок, 23 серпня 2022 р.

У МОН наголошують на необхідності працювати над розвитком медіаграмотності та критичного мислення учнів

        Міністерство освіти і науки України, Інститут модернізації змісту освіти та Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022–2023 навчальному році. 
        Зокрема розглядаються питання:
    • нормативного забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти,
    • структури 2022/2023 навчального року,
    • форм організації освітнього процесу,
    • наповнюваності класів, поділу класів на групи,
    • оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.
        Також у МОН наголошують на необхідності:
    • працювати над розвитком медіаграмотності та критичного мислення учнів;
    • приділити більше уваги національно-патріотичному вихованню школярів, зокрема провести перший урок на тему «Ми українці: честь і слава незламним!»;
    • вивчати правила пожежної, мінної безпеки та основ цивільного захисту. Організувати регулярні навчання щодо дій в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації.

пʼятницю, 19 серпня 2022 р.

22-23 серпня для освітян та керівників відбудуться вебінари в межах річної програми «Цифрові інструменти GOOGLE для освіти»


22-23 серпня 2022 року відбудуться вебінари для педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників закладів освіти, у межах програми «Google Digital Tools for Education/Цифрові інструменти Google для освіти», яка здійснюватиметься протягом 2022/2023 навчального року.  

Для участі достатньо перейти за покликанням і переглянути на ютуб відповідні трансляції. Передбачається доступ до вебінарів у записі.

Під час трансляцій наживо заплановані сесії для запитань від глядачів. 

За підсумками заходів передбачені безоплатні сертифікати на 2 академічні години.

Детальніше...

четвер, 18 серпня 2022 р.

Цифрова трансформація освіти в умовах війни: антикризові рішення, можливості, плани

     

     У межах міжнародної педагогічної науково-практичної конференції «Освіта, освітяни – незламні у війні» директорат цифрової трансформації та громадська спілка «Освіторія» запрошують освітян на локацію «Цифрова трансформація освіти в умовах війни: антикризові рішення, можливості, плани».
    З 14:15 до 16:30 відбудуться онлайн-доповіді та дискусії за участю експертів освіти та цифрової трансформації.
    Трансляція відбудеться на ютуб-каналах Міністерства освіти і науки України та «Освіторії», а також на фейсбук-сторінці спілки. Детальний опис програми та трансляцію дивіться за посиланням.
     Організатори запрошують охочих та зацікавлених в питаннях цифровізації освіти, зокрема заступників голів обласних військових адміністрацій з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO), представників місцевих органів управління освітою, відповідальних за цифровий розвиток освіти, представників закладів освіти, відповідальних за цифровий розвиток закладу та організацію дистанційного навчання

середу, 10 серпня 2022 р.

Як захиститися під час участі у челенджах в інтернеті?

      В Україні триває гібридна війна: коли використовується не лише фізична сила та активні бойові дії, а й додаються інформаційні методи. Наприклад, фейкові новини, дезінформація, деструктивні заклики в мережі, челенджі. Команда освітнього проєкту #stop_sexтинг продовжує спецпроєкт про захист дітей в інтернеті від небезпечних челенджів.
    Наразі дуже популярними стали челенджі в соціальних мережах, на кшталт, «Опублікуйте одне фото з вашого міста», «Останнє фото з телефону» тощо. На перший погляд, челендж здається цілком безпечним, оскільки ми й так щось публікуємо на своїх сторінках. А з іншого – увесь цей масив інформації може стати великою базою приватних даних для злочинців. 

четвер, 23 червня 2022 р.

Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи)

     Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навч.-метод. посіб. / О. П. Мокрогуз (розділи 1, 2, 3, підрозділ 4.2), О. В. Волошенюк (розділ 1, підрозділи 4.1, 4.3), Г. А. Дегтярьова (підрозділ 4.1), І. П. Старагіна (розділ 4.1), Р. В. Шаламов (підрозділ 4.2.); за заг. ред. В. Ф. Іванова., О. В. Волошенюк., Р. І. Євтушенко. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси, 2022. 63 с.

  Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою КМУ України № 898 від 30 вересня 2020 р., що визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, містить значний медіаосвітній потенціал. 

 Посібник пропонує аналіз методичного потенціалу модельних навчальних програм і підручників для 5–6 класу з усіх освітніх галузей, детальніше ми зупиняємося на особливостях інтеграції медіаосвіти в мовно-літературній, громадянській, історичній та природничій освітній галузях.

   Книжка розрахована на вчительок та вчителів, які прагнуть урізноманітнити свої заняття, зробити їх цікавішими для учнів, розвивати не лише предметні компетентності, але й медіаграмотність.

  Завантажити посібник можна на Порталі медіаграмотності

https://medialiteracy.org.ua/mediaosvita-v-derzhavnomu-sta…/

    Детальніше...

понеділок, 20 червня 2022 р.

Заголовки, фото, експерти, джерела та інші засоби маніпулятора

     Ми сприймаємо та поширюємо мегабайти контенту, який нас цікавить або у силу різних причин привертає увагу. Однак доступність інформації актуалізує чимало загроз: зокрема, споживач стикається із маніпуляціями, які можуть бути навмисними чи ненавмисними.  Як розпізнавати різні типи маніпуляцій? Не так складно, як здається.

Детальніше...

 

пʼятницю, 10 червня 2022 р.

Вебінар для вчителів природничо-математичного циклу «Роль інформації-пропаганди та медіа маніпуляцій для формування суспільної думки в умовах війни»

   10 червня 2022 р. у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено вебінар для педагогічних працівників природничо-математичного циклу закладів  загальної середньої освіти  на тему: «Роль інформації-пропаганди та медіа маніпуляцій для формування суспільної думки в умовах війни».

У роботі вебінару взяли участь понад 60 педагогічних працівників області. 

Мета методичного заходу – окреслити прояви агресивних інформаційних технологій в умовах війни; розглянути сутність понять «пропаганда» та «маніпуляція», проаналізувати типологію маніпулятивних технологій; розгляд проблем пропаганди як важливого різновиду інформаційної зброї,  що  застосовується  в  сучасних  інформаційних  війнах.