понеділок, 26 травня 2025 р.

Про проведення майстер-класу «Цифрові інструменти вчителя для реалізації впровадження наскрізної моделі медіаосвіти» у рамках реалізації інноваційного освітнього проєкту регіонального рівня на тему «Організація впровадження наскрізної моделі медіаосвіти в умовах інформаційної агресії» у закладах освіти Тернопільської області у 2024–2028 рр.

 

Відповідно до плану роботи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти 23 травня 2025 року проведено майстер-клас «Цифрові інструменти вчителя для реалізації впровадження наскрізної моделі медіаосвіти» у рамках реалізації інноваційного освітнього проєкту регіонального рівня на тему «Організація впровадження наскрізної моделі медіаосвіти в умовах інформаційної агресії» у закладах освіти Тернопільської області у 2024–2028 рр.

З вітальним словом до учасників майстер-класу звернувся Петровський О. М., директор Тернопільського ОКІППО, кандидат історичних наук, доцент (науковий керівник проєкту). Олександр Миколайович акцентував увагу на актуальних тенденціях впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітнього процесу.

Практичні аспекти використання цифрових інструментів для реалізації впровадження наскрізної моделі медіаосвіти представила Городецька О. В., доцент кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО, кандидат педагогічних наук (координатор проєкту).

середа, 21 травня 2025 р.

Три європейські країни закликали ЄС обмежити доступ дітей до соцмереж

Іспанія, Греція та Франція закликають Європейську Комісію терміново запровадити загальноєвропейську систему верифікації віку та встановити мінімальний вік для доступу до соціальних мереж.

За інформацією Euractiv, міністри цифрових технологій Іспанії, Греції та Франції стверджують, що «погано розроблені цифрові продукти та сервіси» викликають у неповнолітніх цілу низку проблем зі здоров'ям, оскільки вони «постійно піддаються впливу тривіального чи порівняльного контенту».

Детальніше…

вівторок, 13 травня 2025 р.

В Україні схвалили Концепцію цифрової гігієни дітей дошкільного віку

Кабінет Міністрів схвалив Концепцію цифрової гігієни дітей дошкільного віку, розроблену у відповідь на виклики цифровізації та зростання ролі гаджетів у житті дошкільнят.

Метою документа є допомога дорослим у формуванні умов для безпечного й усвідомленого користування технологіями дітьми в повсякденному житті та навчанні.

Ключовими цілями Концепції є визначення доцільних меж використання цифрових технологій у дошкільній освіті, навчання дітей старшого дошкільного віку безпечного користування гаджетами та допомога дорослим у розумінні впливу цифрових пристроїв на розвиток дитини.

Детальніше…

понеділок, 5 травня 2025 р.

Правомірність здійснення і публікації школами світлин і відео з дітьми

Заклади освіти на своїх інформаційних ресурсах (вебсайтах, сторінках у соціальних мережах) розміщують дуже багато фото- та відеоматеріалів про свою діяльність, зокрема, про участь у заходах, конкурсах, екскурсіях тощо. Найчастіше на цих світлинах зображені діти. Часто це є не стільки проявом проактивної комунікації з батьками, скільки елементом звітування перед відповідним органом управління у громаді про певні заходи чи активності.

Спільно з Українською Гельсінською спілкою з прав людини Служба освітнього омбудсмена підготувала публікацію, у якій пояснюються певні правила фотографування та відеозйомки й публікації закладами освіти світлин і відео з неповнолітніми.

Детальніше…

четвер, 24 квітня 2025 р.

Цифрова грамотність: 12 правил безпечного користування інтернетом

У сучасному світі використання інтернету є невідʼємною частиною повсякденного життя, тож навички з цифрової грамотності також стають вкрай важливими.

Згідно з дослідженням цифрової грамотності в Україні, що було проведене 2023 року з ініціативи Міністерства цифрової трансформації, особливо це актуально для підлітків, 96% яких використовують інтернет для спілкування з рідними та друзями.

Відповідно до даних цього дослідження, близько третини підлітків (31%) не знають, як захистити свої дані при користуванні інтернетом, а свої цифрові навички вважають недостатньо хорошими 35% опитаних дітей.

Детальніше…

вівторок, 8 квітня 2025 р.

Як говорити з дитиною на тему інтернет-безпеки

Згідно з останнім дослідженням Google, більшість підлітків віком 13–17 років проводять в інтернеті понад 3 години щодня (79%). І попри те, що батьки почали більш активно обговорювати цю тему із дітьми, приблизно 20% опитаних батьків вважають, що вони ініціювали обговорення безпеки в інтернеті запізно і хотіли б зробити це раніше.

Сучасні діти майже не уявляють свого життя без гаджетів. Тому для багатьох батьків питання використання інтернету часто стає джерелом конфліктів у родині. Як уникнути суперечок і знайти баланс між бажаннями дитини та правилами, що допоможуть дитині бути в безпеці?

Детальніше…

четвер, 3 квітня 2025 р.

Про проведення онлайн-засідання творчої групи вчителів «Медіаосвіта та медіаінформаційна грамотність педагога» у рамках реалізації інноваційного освітнього проєкту регіонального рівня на тему «Організація впровадження наскрізної моделі медіаосвіти в умовах інформаційної агресії» у закладах освіти Тернопільської області у 2024–2028 рр.

    31 березня 2025 року на базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти проведено онлайн-засідання творчої групи вчителів «Медіаосвіта та медіаінформаційна грамотність педагога» у рамках реалізації інноваційного освітнього проєкту регіонального рівня на тему «Організація впровадження наскрізної моделі медіаосвіти в умовах інформаційної агресії» у закладах освіти Тернопільської області у 2024–2028 рр.
    З матеріалами онлайн-засідання творчої групи можна ознайомитися на блозі кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО у розділі «Проєктна діяльність». 

Докладніше…