Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти
понеділок, 12 лютого 2024 р.
Цифрові інструменти вчителя: функції, переваги, застосування
Усе про використання штучного інтелекту в освіті
Пропонуємо вашій увазі публікації щодо особливостей використання штучного інтелекту в системі середньої та вищої освіти. В Україні, як і в усьому світі, триває бум у застосуванні штучного інтелекту.
Зокрема, учні зможуть застосовувати чати на основі штучного інтелекту як асистента для дослідження різних тем, порівняння інформації, автоматизації процесів та інших завдань. Учителі, викладачі, учні та студенти вже застосовують технології штучного інтелекту для підвищення ефективності освітнього процесу. Це може стосуватись як генеративного штучного інтелекту (генерування текстів, зображень, тестових завдань, анотацій, презентацій тощо), так і предиктивного (аналіз успішності учнів та пропонування оптимальних стратегій її покращення).
День безпечного інтернету: завдання для молодших школярів
6 лютого у світі відзначатимуть День безпечного інтернету. Метою Дня безпечного Інтернету є поширення знань про безпечне та відповідальне використання цифрових технологій для дітей та молоді.
Проєкт «Розвиток дитини» пропонує батькам та педагогам допомогти дітям у цікавій формі розвинути навички безпечного й етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні й інших життєвих ситуаціях.
Оригінальні завдання сприятимуть формуванню вміння відповідально використовувати технології для власної безпеки, розуміти наслідки використання інформаційних технологій, розвиватимуть спостережливість та увагу.
У процесі виконання завдань у дітей формуватиметься відповідальна позиція цифрового громадянина або громадянки, поняття безпеки в інформаційному суспільстві, навички кібербезпеки.
Нові виклики у сфері безпеки дітей в інтернеті
6 лютого у світі відзначають Міжнародний день безпечного інтернету. Останнім часом спеціалісти спостерігають активне зростання технологічних розробок, що покращують життя кожному. Проте розвиток у сфері інтернет-технологій несе за собою й поширення новітніх ризиків для дітей в онлайні.
Згідно з останніми дослідженнями, є декілька основних загроз, що стали найбільш поширеними в інтернеті для дітей за останній рік.
четвер, 11 січня 2024 р.
Цифрограм 3.0: новий проєкт рамки цифрової компетентності громадян
Міністерство цифрової трансформації України пропонує до громадського обговорення оновлений проєкт Рамки цифрової компетентності – інструменту оцінювання та підвищення рівня цифрових компетентностей.
Рамка адаптована українськими експертами з урахуванням аналогічної Рамки для громадян ЄС (DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens). Вона відрізняється від попередньої тим, що містить нові приклади та нові цифрові навички, зокрема – щодо використання штучного інтелекту.
Без паніки: фільтруємо інформацію, не ведемось на ІПСО
В умовах війни діти дізнаються багато новин із соцмереж, часто отримують підозрілі повідомлення та можуть поширювати неперевірену інформацію. Нагадуємо правила медіаграмотності, що допоможуть протидіяти фейкам і навчать критично мислити. Тут знайдете батьківські чеклісти про безпеку в мережі, ІПСО та інформаційні вкиди.
Детальніше...
четвер, 21 грудня 2023 р.
Школярі краще за вчителів обізнані про штучний інтелект
Українські школярі демонструють вищий рівень обізнаності про штучний інтелект та його використання в освітньому процесі, ніж учителі.
Про це свідчать результати опитування вчителів та учнів, що було проведено дослідницькою компанією Factum Group Ukraine впродовж вересня-жовтня 2023 року.
Найпопулярнішим сервісом штучного інтелекту, з яким добре знайомі обидві аудиторії, очікувано став ChatGPT.
Водночас і педагоги, і школярі значно менше обізнані з такими
відомими міжнародними сервісами, як Grammarly, Bard Google, Midjourney,
Notion AI та Stable Diffusion.
Детальніше...