четвер, 26 вересня 2024 р.

«МедіаОрієнтир для освітян територіальних громад»: опис проєктів-переможців

        Освітяни та всі, хто прагне бути на хвилі сучасних трендів! Настав час відкрити завісу над проєктами, які здобули підтримку у конкурсі мініпроєктів на розвиток медіаграмотності. Це не просто ініціативи – це справжні інструменти, які допоможуть освітянам і громадам тримати руку на пульсі інформаційного сьогодення. 
        Від Рівненщини до Запоріжжя, від сільських шкіл до великих освітніх центрів – кожен проєкт, про який ви прочитаєте нижче, це можливість вийти за межі звичних форматів навчання, опанувати медіапростір та навчитись боротися з інформаційними загрозами. Це більше, ніж просто навчання  – це подорож у світ медіа, де учасники дізнаються, як не загубитися у соцмережах, як захищатися від фейків і ще багато чого цікавого!

четвер, 5 вересня 2024 р.

Презентовано новий науково-методичний посібник АУП для медіапедагогів

            30 серпня 2024 року на Фейсбук-сторінці Академії української преси відбулася презентація нового науково-методичного посібника “Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання”. Посібник “Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання” створено в співпраці Академії української преси та КВНЗ “Харківська академія неперервної освіти”. 

            Переглянути запис ефіру презентації, а також завантажити видання можна за посиланнями у коментарях до цього допису. 

вівторок, 3 вересня 2024 р.

Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання

Дегтярьова Г., Астахова М., Байназарова О., Гніда Т.
Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання : науково-методичний посібник / за загальною редакцією Г. Дегтярьової. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси. 197 с.
      Науково-методичний посібник «Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання» містить інформацію про нормативну базу, що регламентує впровадження медіаінформаційної грамотності в Україні, висвітлює основи методики медіаосвіти, знайомить із засобами формування медіакомпетентної особистості в умовах сьогодення. Опрацювавши матеріали посібника, вчительство зможе навчитися інтегрувати медіаосвіту у викладання шкільних дисциплін, зокрема розвинути у своїх учнів і учениць критичне мислення, яке дозволить їм із легкістю аналізувати, декодувати та інтерпретувати медіатексти й не потрапляти на гачок медіаманіпуляцій
.

пʼятниця, 7 червня 2024 р.

Медіаграмотність: технології і практичне застосування. Посібник

Войтович Н.О., Імбіровська-Сиваківська Л.А. Медіаграмотність: технології і практичне застосування/ За заг. ред. В. Ф. Іванова. Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2024. 57 с.
          Посібник познайомить з основними термінами та темами з медіаграмотності. Допоможе зацікавитися цією темою та краще зрозуміти світ медіа. Посібник розрахований на широку аудиторію.

четвер, 7 березня 2024 р.

Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навчально-методичний посібник


Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навч.-метод. посіб. / О. П. Мокрогуз (розділи 1, 2, 3, підрозділ 4.2), О. В. Волошенюк (розділ 1, підрозділи 4.1, 4.3), Г. А. Дегтярьова (підрозділ 4.1), І. П. Старагіна (розділ 4.1), Р. В. Шаламов (підрозділ 4.2.); за заг. ред. В. Ф. Іванова., О. В. Волошенюк., Р. І. Євтушенко. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси, 2022. 63 с.

Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою КМУ України № 898 від 30 вересня 2020 р., що визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, містить значний медіаосвітній потенціал. 

Посібник пропонує аналіз методичного потенціалу модельних навчальних програм і підручників для 5–6 класу з усіх освітніх галузей, зроблено акцент на особливостях інтеграції медіаосвіти в мовно-літературній, громадянській, історичній та природничій освітній галузях. Підручник розрахований на педагогів, які прагнуть урізноманітнити свої заняття, зробити їх цікавішими для учнів, розвивати не лише предметні компетентності, але й медіаграмотність.

понеділок, 12 лютого 2024 р.

Цифрові інструменти вчителя: функції, переваги, застосування

 

    Разом зі Спільнотою сучасних учителів розглянемо корисні для вчителя цифрові інструменти, розповімо про їхні можливості з огляду на навчальну діяльність та підкажемо, як підібрати оптимальні для себе.

Усе про використання штучного інтелекту в освіті

 

    Пропонуємо вашій увазі публікації щодо особливостей використання штучного інтелекту в системі середньої та вищої освіти. В Україні, як і в усьому світі, триває бум у застосуванні штучного інтелекту.     

  Зокрема, учні зможуть застосовувати чати на основі штучного інтелекту як асистента для дослідження різних тем, порівняння інформації, автоматизації процесів та інших завдань. Учителі, викладачі, учні та студенти вже застосовують технології штучного інтелекту для підвищення ефективності освітнього процесу. Це може стосуватись як генеративного штучного інтелекту (генерування текстів, зображень, тестових завдань, анотацій, презентацій тощо), так і предиктивного (аналіз успішності учнів та пропонування оптимальних стратегій її покращення).

Детальніше...