середа, 16 жовтня 2024 р.

Готуєтесь відзначати Глобальний тиждень медіа та інформаційної грамотності? АУП вам у цьому допоможе!

        24–31 жовтня 2024 року у світі відзначається Глобальний тиждень медіа та інформаційної грамотності (Global MIL Week), що започаткований у 2012 році. Захід проводиться щороку Організацією Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) спільно з Альянсом із питань медіа та інформаційної грамотності, Мережею університетів із медіа та інформаційної грамотності ЮНЕСКО й міжкультурного діалогу (UNESCO-UNAOC; MILID), іншими партнерами. Академія української преси є одним із лідерів з упровадження медіаосвітніх ініціатив в Україні та має значну кількість напрацювань із медіаінформаційної грамотності. Пропонуємо для використання узагальнену добірку ресурсів АУП, яка стане у нагоді під час підготовки та проведення заходів до відзначення Тижня медіа та інформаційної грамотності.

четвер, 26 вересня 2024 р.

«МедіаОрієнтир для освітян територіальних громад»: опис проєктів-переможців

        Освітяни та всі, хто прагне бути на хвилі сучасних трендів! Настав час відкрити завісу над проєктами, які здобули підтримку у конкурсі мініпроєктів на розвиток медіаграмотності. Це не просто ініціативи – це справжні інструменти, які допоможуть освітянам і громадам тримати руку на пульсі інформаційного сьогодення. 
        Від Рівненщини до Запоріжжя, від сільських шкіл до великих освітніх центрів – кожен проєкт, про який ви прочитаєте нижче, це можливість вийти за межі звичних форматів навчання, опанувати медіапростір та навчитись боротися з інформаційними загрозами. Це більше, ніж просто навчання  – це подорож у світ медіа, де учасники дізнаються, як не загубитися у соцмережах, як захищатися від фейків і ще багато чого цікавого!

четвер, 5 вересня 2024 р.

Презентовано новий науково-методичний посібник АУП для медіапедагогів

            30 серпня 2024 року на Фейсбук-сторінці Академії української преси відбулася презентація нового науково-методичного посібника “Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання”. Посібник “Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання” створено в співпраці Академії української преси та КВНЗ “Харківська академія неперервної освіти”. 

            Переглянути запис ефіру презентації, а також завантажити видання можна за посиланнями у коментарях до цього допису. 

вівторок, 3 вересня 2024 р.

Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання

Дегтярьова Г., Астахова М., Байназарова О., Гніда Т.
Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання : науково-методичний посібник / за загальною редакцією Г. Дегтярьової. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси. 197 с.
      Науково-методичний посібник «Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання» містить інформацію про нормативну базу, що регламентує впровадження медіаінформаційної грамотності в Україні, висвітлює основи методики медіаосвіти, знайомить із засобами формування медіакомпетентної особистості в умовах сьогодення. Опрацювавши матеріали посібника, вчительство зможе навчитися інтегрувати медіаосвіту у викладання шкільних дисциплін, зокрема розвинути у своїх учнів і учениць критичне мислення, яке дозволить їм із легкістю аналізувати, декодувати та інтерпретувати медіатексти й не потрапляти на гачок медіаманіпуляцій
.

пʼятниця, 7 червня 2024 р.

Медіаграмотність: технології і практичне застосування. Посібник

Войтович Н.О., Імбіровська-Сиваківська Л.А. Медіаграмотність: технології і практичне застосування/ За заг. ред. В. Ф. Іванова. Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2024. 57 с.
          Посібник познайомить з основними термінами та темами з медіаграмотності. Допоможе зацікавитися цією темою та краще зрозуміти світ медіа. Посібник розрахований на широку аудиторію.

четвер, 7 березня 2024 р.

Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навчально-методичний посібник


Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навч.-метод. посіб. / О. П. Мокрогуз (розділи 1, 2, 3, підрозділ 4.2), О. В. Волошенюк (розділ 1, підрозділи 4.1, 4.3), Г. А. Дегтярьова (підрозділ 4.1), І. П. Старагіна (розділ 4.1), Р. В. Шаламов (підрозділ 4.2.); за заг. ред. В. Ф. Іванова., О. В. Волошенюк., Р. І. Євтушенко. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси, 2022. 63 с.

Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою КМУ України № 898 від 30 вересня 2020 р., що визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, містить значний медіаосвітній потенціал. 

Посібник пропонує аналіз методичного потенціалу модельних навчальних програм і підручників для 5–6 класу з усіх освітніх галузей, зроблено акцент на особливостях інтеграції медіаосвіти в мовно-літературній, громадянській, історичній та природничій освітній галузях. Підручник розрахований на педагогів, які прагнуть урізноманітнити свої заняття, зробити їх цікавішими для учнів, розвивати не лише предметні компетентності, але й медіаграмотність.

понеділок, 12 лютого 2024 р.

Цифрові інструменти вчителя: функції, переваги, застосування

 

    Разом зі Спільнотою сучасних учителів розглянемо корисні для вчителя цифрові інструменти, розповімо про їхні можливості з огляду на навчальну діяльність та підкажемо, як підібрати оптимальні для себе.