Сьогодні віртуальний простір та медійні «екрани» посідають вагоме місце в житті кожного з нас, а більшість інформації з ранніх етапів розвитку дитини споживається неконтрольовано, роль сімейної медіаосвіти набуває особливої значущості, адже від того, як інформація, яку споживають маленькі громадяни, сприймається, оцінюється та інтерпретується батьками, залежить розвиток і становлення молодого покоління та держави загалом.Саме тому система освіти сьогодні покликана реагувати на виклики суспільства та трансформуватися відповідності до ключових потреб усіх учасників освітнього процесу, тому питання розвитку сімейної медіаосвіти є пріоритетним в освітній парадигмі та набуває масштабного поширення серед батьківської аудиторії.
Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти
субота, 30 листопада 2024 р.
середа, 16 жовтня 2024 р.
Готуєтесь відзначати Глобальний тиждень медіа та інформаційної грамотності? АУП вам у цьому допоможе!
24–31 жовтня 2024 року у світі відзначається Глобальний тиждень медіа та інформаційної грамотності (Global MIL Week), що започаткований у 2012 році. Захід проводиться щороку Організацією Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) спільно з Альянсом із питань медіа та інформаційної грамотності, Мережею університетів із медіа та інформаційної грамотності ЮНЕСКО й міжкультурного діалогу (UNESCO-UNAOC; MILID), іншими партнерами. Академія української преси є одним із лідерів з упровадження медіаосвітніх ініціатив в Україні та має значну кількість напрацювань із медіаінформаційної грамотності. Пропонуємо для використання узагальнену добірку ресурсів АУП, яка стане у нагоді під час підготовки та проведення заходів до відзначення Тижня медіа та інформаційної грамотності.
четвер, 26 вересня 2024 р.
«МедіаОрієнтир для освітян територіальних громад»: опис проєктів-переможців
Освітяни та всі, хто прагне бути на хвилі сучасних трендів! Настав час відкрити завісу над проєктами, які здобули підтримку у конкурсі мініпроєктів на розвиток медіаграмотності. Це не просто ініціативи – це справжні інструменти, які допоможуть освітянам і громадам тримати руку на пульсі інформаційного сьогодення.
Від Рівненщини до Запоріжжя, від сільських шкіл до великих освітніх центрів – кожен проєкт, про який ви прочитаєте нижче, це можливість вийти за межі звичних форматів навчання, опанувати медіапростір та навчитись боротися з інформаційними загрозами. Це більше, ніж просто навчання – це подорож у світ медіа, де учасники дізнаються, як не загубитися у соцмережах, як захищатися від фейків і ще багато чого цікавого!
четвер, 5 вересня 2024 р.
Презентовано новий науково-методичний посібник АУП для медіапедагогів
30 серпня 2024 року на Фейсбук-сторінці Академії української преси відбулася презентація нового науково-методичного посібника “Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання”. Посібник “Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання” створено в співпраці Академії української преси та КВНЗ “Харківська академія неперервної освіти”.
Переглянути запис ефіру презентації, а також завантажити видання можна за посиланнями у коментарях до цього допису.
вівторок, 3 вересня 2024 р.
Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання
Дегтярьова Г., Астахова М., Байназарова О., Гніда Т.
Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання : науково-методичний посібник / за загальною редакцією Г. Дегтярьової. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси. 197 с.
Науково-методичний посібник «Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання» містить інформацію про нормативну базу, що регламентує впровадження медіаінформаційної грамотності в Україні, висвітлює основи методики медіаосвіти, знайомить із засобами формування медіакомпетентної особистості в умовах сьогодення. Опрацювавши матеріали посібника, вчительство зможе навчитися інтегрувати медіаосвіту у викладання шкільних дисциплін, зокрема розвинути у своїх учнів і учениць критичне мислення, яке дозволить їм із легкістю аналізувати, декодувати та інтерпретувати медіатексти й не потрапляти на гачок медіаманіпуляцій.
Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання : науково-методичний посібник / за загальною редакцією Г. Дегтярьової. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси. 197 с.
Науково-методичний посібник «Навігатор медіапедагога: теорія, методика, практичні завдання» містить інформацію про нормативну базу, що регламентує впровадження медіаінформаційної грамотності в Україні, висвітлює основи методики медіаосвіти, знайомить із засобами формування медіакомпетентної особистості в умовах сьогодення. Опрацювавши матеріали посібника, вчительство зможе навчитися інтегрувати медіаосвіту у викладання шкільних дисциплін, зокрема розвинути у своїх учнів і учениць критичне мислення, яке дозволить їм із легкістю аналізувати, декодувати та інтерпретувати медіатексти й не потрапляти на гачок медіаманіпуляцій.
пʼятниця, 7 червня 2024 р.
Медіаграмотність: технології і практичне застосування. Посібник
Войтович Н.О., Імбіровська-Сиваківська Л.А. Медіаграмотність: технології і практичне застосування/ За заг. ред. В. Ф. Іванова. Київ: Академія української
преси, Центр вільної преси, 2024. 57 с.
Посібник познайомить з основними термінами та темами з медіаграмотності. Допоможе зацікавитися цією темою та краще зрозуміти світ медіа. Посібник розрахований на широку аудиторію.
четвер, 7 березня 2024 р.
Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навчально-методичний посібник
Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навч.-метод. посіб. / О. П. Мокрогуз (розділи 1, 2, 3, підрозділ 4.2), О. В. Волошенюк (розділ 1, підрозділи 4.1, 4.3), Г. А. Дегтярьова (підрозділ 4.1), І. П. Старагіна (розділ 4.1), Р. В. Шаламов (підрозділ 4.2.); за заг. ред. В. Ф. Іванова., О. В. Волошенюк., Р. І. Євтушенко. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси, 2022. 63 с.
Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою КМУ України № 898 від 30 вересня 2020 р., що визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, містить значний медіаосвітній потенціал.
Посібник пропонує аналіз методичного потенціалу модельних навчальних програм і підручників для 5–6 класу з усіх освітніх галузей, зроблено акцент на особливостях інтеграції медіаосвіти в мовно-літературній, громадянській, історичній та природничій освітній галузях. Підручник розрахований на педагогів, які прагнуть урізноманітнити свої заняття, зробити їх цікавішими для учнів, розвивати не лише предметні компетентності, але й медіаграмотність.
Підписатися на:
Дописи (Atom)