понеділок, 17 жовтня 2022 р.

Глобальний тиждень медіа та інформаціної грамотності

24-31 жовтня в усьому світі відзначається Глобальний тиждень медіа та інформаційної грамотності

Тож цей та наступний тиждень Фільтр публікуватиме багато корисних матеріалів та ініціатив, які допоможуть до нього підготуватися. Гортайте дописи нижче й шукайте оновлення.
Слідкуйте за нашими сторінками в соцмережах, аби не пропустити найцікавіше та найкорисніше
А на сайті Фільтра https://filter.mkip.gov.ua/#mediaosvita_yak в розділі «Медіаосвіта» ви можете знайти безоплатні навчальні матеріали, які стануть в пригоді освітянам, учням та студентам, журналістам та всім-всім-всім, хто прагне покращити свої навички з медіаграмотності

середа, 12 жовтня 2022 р.

Створюємо найбільшу електронну листівку: долучайтеся до ініціативи “Віртуальна дошка подяки від дітей захисникам України”


Для підтримки наших захисників і захисниць та з нагоди їхнього свята команда проєкту “Підтримай дитину” проводить
загальноукраїнську ініціативу “Віртуальна дошка подяки від дітей захисникам України”.
Про це на своєму сайті повідомило Міністерство освіти і науки.
Залишати свої записи та малюнки на дошці до 14 жовтня включно можуть усі охочі: діти, батьки, вчителі. Після цього найбільшу електронну листівку передадуть захисниками.
Долучайтеся до ініціативи та розміщуйте слова вдячності й підтримки захисникам та захисницям, що щоденно боронять Україну.
Щоби залишити свою вдячніть, потрібно:
  • Перейти за посиланням;
  • У нижній панелі натиснути + “Додати”, зробити допис чи додати файл (фон і текст допису можна змінювати за формою та кольором);
  • Натиснути “Опублікувати” (допис буде публічно доступний після перевірки модератором).

пʼятниця, 7 жовтня 2022 р.

Змішане навчання: як організувати якісний освітній процес в умовах війни

Державна служба якості освіти підготувала розʼяснення, як організувати якісне змішане навчання. “Нова українська школа” публікує його повністю.
Останні три роки — роки викликів для освіти в Україні. Пандемія коронавірусу, а зараз повномасштабна війна, суттєво обмежили можливість дітей фізично відвідувати школу й тим самим підштовхнули освітян до пошуку нових форматів навчання.
І коли під час пандемії COVID-19 основним завданням було обмежити фізичні контакти, щоби мінімізувати розповсюдження вірусу, то в умовах війни перед директорами шкіл та місцевими громадами стоїть завдання зробити освітній процес безпечним, не втративши якості.
У цьому матеріалі директори шкіл знайдуть відповіді на запитання, як подолати недоліки дистанційки та виклики війни, організувавши в школі якісне змішане навчання.

четвер, 6 жовтня 2022 р.

“Обережно: міни”. Учнів запрошують на відеоурок із мінної безпеки

Учні 5–9 класів можуть відвідати онлайн-урок із мінної безпеки. 
Попередня реєстрація за посиланням.
Про це повідомляє osvita.ua
Мета уроку — навчити дітей ідентифікувати ризики, пов’язані з надзвичайними ситуаціями та вибуховими предметами.

середа, 5 жовтня 2022 р.

Візьміть участь у конкурсі "Моя школа - медіаграмотна"

Ви працюєте у сфері освіти та бажаєте продемонструвати свою медіакреативність в навчальному процесі?
Візьміть участь в конкурсі «Моя школа — медіаграмотна» від Академія Української Преси!
Ви можете підготувати стінгазети, постери, малюнки, фото, відео, презентації тощо. Кожен учасник/учасниця може надіслати не більше 3 робіт. Кількість учасників/ учасниць, які можуть взяти участь у конкурсі від одного закладу освіти, не обмежується.
Хто може взяти участь? Вчителі, вчительські колективи, студенти педагогічних вишів, вчителі спільно з учнями з усіх регіонів України.
🏆
Переможці будуть оголошені під час Глобального тижня медіа та інформаційної грамотності, що відзначається 24-31 жовтня в усьому світі.
Дізнавайтесь детальніше та надсилайте свої роботи за посиланням: https://cutt.ly/LBGDOf9

 ЗАВДАННЯ КОНКУРСУ

— ознайомитися з методами маніпулювання думкою, способами розвінчання фейків та маніпуляцій, переконання авдиторії;
удосконалити навички аналізу медійної інформації;
— сформувати навички пошуку інформації в інтернеті, перевірки правдивості медійних повідомлень, аналізу, техніку виконання, емоційний вплив;
— засвоїти алгоритм аналізу медіаповідомлення, заохотити до критичного мислення;
— ознайомитися з поняттям надійності джерел, достовірності статистичних досліджень, коректною аргументацію та їх перевіркою;
— розвинути навички креативного підходу для поширення власних ідей.
Більше інформації та лінки на завантаження матеріалів на Порталі медіаграмотності
👇

понеділок, 3 жовтня 2022 р.

В Україні визначили тривалість онлайн-уроків для школярів

            В Україні унормували тривалість навчальних занять онлайн протягом дня у синхронному режимі.
       Відповідні зміни внесені наказом Міністерства охорони здоров'я до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, який доповнено вимогами щодо організації дистанційної форми навчання. 
      Зокрема, документом визначено безперервну тривалість навчальних онлайн-занять протягом дня у синхронному форматі (проведення уроку в режимі реального часу

пʼятниця, 30 вересня 2022 р.

Школи переходитимуть на ведення електронної документації

    Міністерством освіти і науки затверджена Інструкція з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі. Інструкція встановлює загальні вимоги ведення шкільної документації в електронній формі.
     У Міносвіти зазначають, що ведення ділової документації в електронній формі запроваджується з метою удосконалення управління школою, забезпечення достовірності інформації, що використовується в освітній діяльності, спрощення ведення документації та зменшення витрат часу на її ведення, а також забезпечення органів управління у сфері освіти актуальною інформацією про діяльність закладів освіти для прийняття управлінських рішень.
    Інструкцією визначено, що в електронній формі мають бути створені та вестися класні журнали, журнали обліку пропущених і замінених уроків, журнали факультативних та гурткових занять, журнали реєстрації інструктажів.
    Також в електронній формі мають вестися особові справи учнів, алфавітна книга здобувачів освіти, особові справи вчителів, журнал реєстрації наказів руху здобувачів освіти, накази керівника з кадрових питань, річний план роботи школи, розклад навчальних занять, свідоцтва досягнень здобувачів освіти тощо.