пʼятниця, 6 травня 2022 р.

Курс з медіаграмотності

  Курс для батьків з орієнтації в інформаційному медіапросторі. Викладений у формі лекцій та історій, які зручно розповідати дітям, навчаючи їх фільтрувати інформаційний вплив та менше сприймати шкідливий контент.

Детальніше...

 

четвер, 5 травня 2022 р.

Учителям пропонують створити розробки з медіаосвіти

    Українських педагогів запрошують до участі в розробленні уроків, вправ і методичних матеріалів, присвячених медіаосвіті в умовах воєнних дій.
      Серед пріоритетних тем інструменти медіаграмотності, верифікації контенту та інформаційної безпеки у воєнний час (критичне мислення, фактчекінг, аналіз джерел тощо) задля розпізнавання маніпуляцій та пропаганди.Також цікавими будуть розробки практичних занять з декодування фейків та маніпулятивної інформації.

Заняття або вправи можуть бути створені у формі конспекту лекції, квізу, вікторини тощо.
Найкращі 10 робіт будуть відзначені авторськими гонорарами.

середа, 4 травня 2022 р.

Що почитати з медіаграмотності?

 Добірка книг, які допоможуть збагатити ваші знання з медіаграмотності, сприятимуть розвитку критичного мислення в дорослих та дітей.

📚 Дмитро Кулеба «Війна за реальність. Як перемагати у світі фейків, правд і спільнот» – це справжній посібник із захисту персональних даних, розвитку критичного мислення та протидії маніпуляціям в епоху масової інтернетизації та діджиталізації. Орієнтуючись на приклади з України, інших країн, автор проаналізував, як відбувається війна за реальність та виокремив п’ять правил, які допоможуть у ній перемогти. 

📚 Пітер Померанцев «Це не пропаганда. Подорож на війну проти реальності» – ця книжка британського журналіста і письменника про найновіші виклики демократії, про величезну індустрію маніпулювання нашими думками, про інформаційні війни, ботів, тролів і хакерів, про фейкові новини і втрату прозорої політичної дискусії.

📚 Оксана Мороз «Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців» – ця книжка про те, як протистояти зараженню інформаційними вірусами. Ці віруси інфікують нас щодня. Вони – провідники для тисяч шкідливих тверджень. Вони вбивають свідомість і перетворюють своїх жертв на слухняне стадо. Вони полюють не тільки на нас, а й на наступні покоління. 

 📚 Микола Давидюк «Як працює путінська пропаганда» – автор ділиться своїм досвідом опору медійній пропаганді, наводить приклади маніпуляції свідомістю людей, застерігає від того, аби не перетворитися на маріонетку гібридної війни. Безкоштовно у додатку Yakaboo.

📚 Георгій Почепцов. Книги: «Виртуальные войны. Фейки», «Войны новых технологий», «Пропаганда 2.0». Доктор філологічних наук, професор, автор 50 книг на тему інформаційних війн, пропаганди, теорії комунікації, інформаційних та комунікативних технологій. Його книги про пропаганду, яка є у будь-якому суспільстві у всі часи. Георгій Почепцов пише про те, як разом з інтернетом та соціальними медіа в наш світ прийшли віртуальні війни та фейки, які стали важливим фактором політики. Вони формують свідомість людей, що призводить до трансформації їх поведінки. Книги російською мовою доступні для безкоштовного читання у додатку Yakaboo.

📚 Вальорска М. Аґнєшка «Діпфейк та дезінформація» – видання Академії української преси про новітній вид розповсюдження маніпулятивного контенту, коли за допомогою штучного інтелекту досить швидко можна підробляти відео. Цю та інші книги на тему інфомедійної грамотності можна знайти у «Бібліотеці масової комунікації та медіаграмотносіт» на сайті АУП.

📚 «Довіряй, але перевіряй. Медіаграмотність в українському суспільстві» – ця книга є результатом однойменного проєкту, у ній розглядаються теми цензури, пропаганди, свободи слова, фейкових новин, інформаційної війни, критичного аналізу медіаповідомлень тощо. 

📚 Катя Сіль «Ніта. Ховайтесь, фейки світу» – книга з медіаграмотності для дітей віком 5-10 років від Міністерства культури та інформаційної політики України та Інституту книги, покликана не тільки розвивати критичне мислення у дитячої аудиторії, а й привернути увагу батьків до теми медіаосвіти.
 
📚 «Фабрика новин» – комікс від ГО Інтерньюз-Україна. Чи впливає недобросовісне медіавиробництво на життя суспільства? Мешканці міста, де фабрикою новин керує всемогутній містер Фейк, відчули це на собі. Чи вдасться їм повернути місто на шлях медіаграмотності та критичного мислення?
 


45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3–4 років

 

   Посібник містить 45 вправ-ідей, що апробували вихователі дошкільних закладів і бібліотекарі дитячих бібліотек серед дітей 3–4 років. Авторки інтегрували методику дошкільної медіаосвіти в різноманітні освітні напрямки Базового компонента дошкільної освіти: «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини» тощо. 
   45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3–4 років/ Навчально-методичний посібник / за редакцією О. В. Волошенюк, Г. А. Дегтярьової, В. Ф. Іванова. Київ. АУП, ЦВП. 2021.  72 с., іл.

вівторок, 3 травня 2022 р.

ЯК НЕ СТАТИ ГЕЙМІФІКАТОРОМ: методики і технології проведення ігор із медіаграмотності

        


             Навчальний посібник із методики проведення тренінгів із медіаграмотності для медіатренерів та викладачів вищих навчальних закладів України підготовлено за сприяння Фонду Фрідріха Науманна «За Свободу» в рамка тренінгового проєкту «Digital-teacher: антитіла до інфодемії».

        Книга розрахована на тренерів із медіаграмотності, а також викладачів, учителів та освітян, які впроваджують у навчальний процес медіаосвіту та навички критичного споживання інформації. 

понеділок, 2 травня 2022 р.

МОН попередило про недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позиції Збройних сил України

       Міністерство освіти просить педагогів та батьків провести просвітницьку роботу з дітьми щодо зв’язків з окупантами. Так, у Міносвіти, посилаючись на інформацію від СБУ, навели приклади встановлення контактів із неповнолітніми з м. Харкова, Луганської області тощо.
          Встановлення зв'язків окупантів із учнями відбувалось через соціальні мережі та месенджери, у яких діти отримували пропозиції передачі коштів за інформацію про позиції Збройних сил України. 
       Для попередження виникнення подібних ситуацій у майбутньому у Міносвіти попросили посилити просвітницьку роботу з учнями. «З огляду на зазначене просимо використати доступні форми комунікацій і провести просвітницьку роботу з учнями закладів загальної середньої і професійної (професійно-технічної) освіти щодо кримінальної відповідальності за подібні злочини та акцентувати увагу батьків на їх відповідальності за дії дітей», – наголосили у відомстві.

четвер, 28 квітня 2022 р.

Як споживати інформацію, щоб вберегти своє життя. Поради від Фільтра.

        Сьогодні надзвичайно важливо зберігати правила медійної та інформаційної гігієни. Національний проєкт з медіаграмотності "Фільтр" оприлюднив поради, як не стати жертвою власної необізнаності із нормами інформаційної безпеки.

Детальніше...