середа, 10 серпня 2022 р.

Як захиститися під час участі у челенджах в інтернеті?

      В Україні триває гібридна війна: коли використовується не лише фізична сила та активні бойові дії, а й додаються інформаційні методи. Наприклад, фейкові новини, дезінформація, деструктивні заклики в мережі, челенджі. Команда освітнього проєкту #stop_sexтинг продовжує спецпроєкт про захист дітей в інтернеті від небезпечних челенджів.
    Наразі дуже популярними стали челенджі в соціальних мережах, на кшталт, «Опублікуйте одне фото з вашого міста», «Останнє фото з телефону» тощо. На перший погляд, челендж здається цілком безпечним, оскільки ми й так щось публікуємо на своїх сторінках. А з іншого – увесь цей масив інформації може стати великою базою приватних даних для злочинців. 

четвер, 23 червня 2022 р.

Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи)

     Медіаосвіта в Державному стандарті базової середньої освіти (5–6 класи) : Навч.-метод. посіб. / О. П. Мокрогуз (розділи 1, 2, 3, підрозділ 4.2), О. В. Волошенюк (розділ 1, підрозділи 4.1, 4.3), Г. А. Дегтярьова (підрозділ 4.1), І. П. Старагіна (розділ 4.1), Р. В. Шаламов (підрозділ 4.2.); за заг. ред. В. Ф. Іванова., О. В. Волошенюк., Р. І. Євтушенко. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси, 2022. 63 с.

  Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою КМУ України № 898 від 30 вересня 2020 р., що визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, містить значний медіаосвітній потенціал. 

 Посібник пропонує аналіз методичного потенціалу модельних навчальних програм і підручників для 5–6 класу з усіх освітніх галузей, детальніше ми зупиняємося на особливостях інтеграції медіаосвіти в мовно-літературній, громадянській, історичній та природничій освітній галузях.

   Книжка розрахована на вчительок та вчителів, які прагнуть урізноманітнити свої заняття, зробити їх цікавішими для учнів, розвивати не лише предметні компетентності, але й медіаграмотність.

  Завантажити посібник можна на Порталі медіаграмотності

https://medialiteracy.org.ua/mediaosvita-v-derzhavnomu-sta…/

    Детальніше...

понеділок, 20 червня 2022 р.

Заголовки, фото, експерти, джерела та інші засоби маніпулятора

     Ми сприймаємо та поширюємо мегабайти контенту, який нас цікавить або у силу різних причин привертає увагу. Однак доступність інформації актуалізує чимало загроз: зокрема, споживач стикається із маніпуляціями, які можуть бути навмисними чи ненавмисними.  Як розпізнавати різні типи маніпуляцій? Не так складно, як здається.

Детальніше...

 

пʼятниця, 10 червня 2022 р.

Вебінар для вчителів природничо-математичного циклу «Роль інформації-пропаганди та медіа маніпуляцій для формування суспільної думки в умовах війни»

   10 червня 2022 р. у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено вебінар для педагогічних працівників природничо-математичного циклу закладів  загальної середньої освіти  на тему: «Роль інформації-пропаганди та медіа маніпуляцій для формування суспільної думки в умовах війни».

У роботі вебінару взяли участь понад 60 педагогічних працівників області. 

Мета методичного заходу – окреслити прояви агресивних інформаційних технологій в умовах війни; розглянути сутність понять «пропаганда» та «маніпуляція», проаналізувати типологію маніпулятивних технологій; розгляд проблем пропаганди як важливого різновиду інформаційної зброї,  що  застосовується  в  сучасних  інформаційних  війнах.

понеділок, 6 червня 2022 р.

Відбудеться вебінар "Роль інформації-пропаганди та медіаманіпуляцій для формування суспільної думки в умовах війни"

            Адміністрація ТОКІППО повідомляє, що 10 червня 2022 року в режимі онлайн буде проведено вебінар для вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін «Роль інформації-пропаганди та медіаманіпуляцій для формування суспільної думки в умовах війни».    
            Детальніше з інформацією можна ознайомитися тут. 

четвер, 2 червня 2022 р.

Вебінар для вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін «Основи аналізу, сприйняття та поширення інформації в медійному просторі в умовах війни».

       03 червня 2022 року на базі ТОКІППО в режимі онлайн було проведено вебінар для вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін на тему «Основи аналізу, сприйняття та поширення інформації в медійному просторі в умовах війни».

У роботі вебінару взяли участь педагогічні працівники, які зацікавлені в отриманні знань щодо створення медіаповідомлень та особливостей роботи з інформацією.

Метою заходу було поглиблення уявлення про інформаційний простір, в якому знаходиться людина в умовах війни; удосконалення навичок усвідомленої взаємодії з інформаційним та медійним середовищем і безпечного перебування в ньому.

середа, 1 червня 2022 р.

Цифровий слід або цифровий бруд? Ви шукали своє власне ім'я в Google?

        Кожен крок, зроблений нами у Google, залишає слід на тему. Ця інформація, яка тісно пов’язана з усіма, має велике значення для кожного користувача цифрових медіа. 

          Більшість людей розглядають свої акаунти в соціальних мережах як суто соціальні медіа і оновлюють свій статус без розбору. Вагання щодо впливу цих оновлень на освіту чи ділове життя дуже рідкісні. Гамзе Нурлуоглу, професіонал у галузі цифрових комунікацій та засновник однойменної комунікаційної компанії, каже: "Більшість користувачів вважають, що вони діляться лише новинками зі своїми друзями та послідовниками, тоді як усе, що ми ділимось у цифровому світі, слідує за нами". Роботодавці вважають, що соціальні медіа надають більше інформації, ніж просто резюме кандидата. Шлях, щоб по-справжньому познайомитись із кандидатом, - це цифрові сліди ", - він нагадує всім перевірити, як власне ім’я з’являється на пошуковій платформі Google.

            Детальніше....